Werken bij Bemet International

Ben je gedreven in je werk en toe aan een nieuwe uitdaging?

Reageer dan op de vacature Supportmedewerker ERP (Plan-de-CAMpagne)!

Vacature | Supportmedewerker ERP (Plan-de-CAMpagne)

Bemet International B.V. levert CAD/CAM, ERP en APM-softwareoplossingen, van offerteaanvraag tot aan de factuur, aan zo’n 1000 productiebedrijven in ruim 20 landen. Wij zijn daarmee de toonaangevende leverancier van klantgerichte procesoplossingen middels praktijkgerichte standaardsoftware en deskundig maatadvies voor bedrijven die producten maken. Hoofdzakelijk in de metaal-, kunststof- en houtindustrie.

ERP Plan-de-CAMpagne
Plan-de-CAMpagne (PdC) is het complete, praktijkgerichte en eenvoudig te leren productiebesturingssysteem (ERP) voor klantordergestuurde MKB-bedrijven. Deze software is internationaal en wordt door zo’n 1000 klanten toegepast. Onze klanten produceren bijvoorbeeld onderdelen voor de auto-industrie, maar ook voor Philips, ASML en andere grote bedrijven. Ook zijn er veel klanten die zelf machines ontwerpen en bouwen.

Met Plan-de-CAMpagne ERP worden de bedrijfsprocessen ondersteund. Denk hierbij aan: calculeren, het maken van offertes, productiebesturing, planning, tijdregistratie inkoop, voorraadbeheer en facturatie. Plan-de-CAMpagne heeft geen eigen boekhoudmodules, maar integreert met boekhoudpakketten. Zie voor meer informatie over Bemet en Plan-de-CAMpagne: www.bemet.nl

Voor onze helpdesksupportafdeling zijn wij op zoek naar versterking van een klantgerichte, communicatie vaardige:

Supportmedewerker Plan-de-CAMpagne

Bemet biedt de klant ondersteuning op verschillende niveaus en op verschillende manieren. Helpdesksupport is het eerste aanspreekpunt voor klanten die vragen hebben over Plan-de-CAMpagne. De supportmedewerker is daarom het visitekaartje van ons bedrijf. Samen met het team ondersteun je de klant. De vragen worden zoveel mogelijk direct beantwoord. Voor de vragen die niet direct beantwoord kunnen worden is hij/zij verantwoordelijk voor de overdracht naar de juiste collega of afdeling.
De vragen komen per telefoon en per e-mail binnen. Met onze teamviewer-software kunnen we met de klant meekijken en zijn computer, telefoon of tablet overnemen.

Indirect helpt de supportmedewerker mee aan het verbeteren van de software door de afdeling ontwikkeling te adviseren over mogelijke verbeteringen in de software. Tevens doet de supportmedewerker suggesties voor verbeteringen van de documentatie. Daarnaast biedt Bemet de mogelijkheid om deel te nemen aan diverse verbetertrajecten waarbij de kennis en inzet van de supportmedewerker benodigd is.

Functieniveau
Gezien de complexiteit van de materie moet de supportmedewerker op HBO-niveau functioneren.

Functie-inhoud
Bij de helpdesk geef je support via telefoon, e-mail, Skype of Teamviewer. Je wordt (verder) opgeleid om snel en zelfstandig de meest uiteenlopende vragen van gebruikers te kunnen beantwoorden zodat zij snel verder kunnen met hun werkzaamheden. Het gaat hierbij om vragen over de basissoftware zelf, maar ook om meer algemene vragen over de bedrijfsprocessen en hoe de software daarbij ingezet moet worden. Je biedt snel ondersteuning en fungeert -waar nodig- als belangrijke schakel tussen de klant en de andere afdelingen die meer inhoudelijk advies en (betaalde) diensten leveren.

Aanvullende taken:

  • De ontwikkelafdeling van de juiste informatie voorzien
  • Door de ontwikkelafdeling aangeleverde oplossingen controleren voordat ze aan de klant opgeleverd worden
  • Documenteren vragen en antwoorden en de website bijwerken met de juiste informatie over updates en nieuwe versie
  • Updates klaarzetten op de website
  • Collega’s informeren wanneer nodig
  • De eigen processen continu verbeteren

Vereiste kennis/vaardigheden (die opgedaan moeten worden)

  • Kennis van bedrijfsprocessen in de maakindustrie
  • Kennis van Plan-de-CAMpagne en/of ERP in het algemeen
  • MS Windows, Workstation, server, terminal server, toegangsrechten en printers
  • MS Office (vanwege de integratie hiermee)
  • Goede beheersing van de Nederlandse en de Engelse taal in woord en geschrift
  • Sociale vaardigheden/omgang met klanten
  • Technisch/commercieel
  • Stressbestendig
  • Kennis van de markt
  • “Gevoel” voor software

Wij bieden
Uiteraard wordt je inzet beloond met uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een pensioenregeling. Bemet is een platte organisatie met een informele sfeer en regelmatige interactie tussen softwareontwikkeling, consultancy, marketing en accountmanagement. Zelfstandig (samen)werken en proactief, flexibel en positief communiceren met klanten en collega’s vinden we zeer belangrijk. Evenals continu leren, kennis overdragen en meedenken over nieuwe kansen en mogelijkheden.

Waarom werken bij Bemet International
Met momenteel zo’n 60 collega’s in Nederland, waarvan een flink deel dagelijks met onze gebruikers werkt, ondersteunen wij als totaalautomatiseerder zo’n 1000 zakelijke klanten en een veelvoud aan gebruikers. Bemet verkoopt CAD/CAM-oplossingen en ontwikkelt de ERP- en APM-software zelf waardoor wij flexibel kunnen reageren op de wensen van de markt.

Bemet International B.V. maakt deel uit van de Trivest Software Group dat zich met zo’n 250 collega’s richt op bedrijfssoftware voor de project- & klantordergestuurde industrie. Trivest heeft tot doel de expertise en cultuur van specialistische ERP-bedrijven te combineren met de juiste schaalgrootte voor internationale expansie en innovatieve R&D.

Bemet International B.V. is gevestigd in Veenendaal (ICT Valley) en is uitstekend bereikbaar met auto (A12) en trein.

Interesse?
Als je ervan overtuigd bent dat je aan de eisen voldoet en dat we meer voor elkaar zouden kunnen betekenen, neem dan contact op. Je kunt onderstaand formulier gebruiken of mail je motivatie met actueel CV mailen naar: werken@bemet.nl

Een persoonlijkheidstest maakt onderdeel uit van de procedure.

Download de vacature Download de vacature »

Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Sollicitatieformulier