Onderhoud & updates: wat heb ik eraan?

Van sommige klanten krijgen we wel eens de vraag waarom ze naast licenties en de helpdesk ook moeten betalen voor onderhoud. Want, wordt er dan geredeneerd, als ik de software aanschaf, dan werkt het toch goed? Het feit dat het werkt is helaas geen garantie voor morgen of volgende week. Software heeft nu eenmaal onderhoud en updates nodig. Vergelijk het met het navigatiesysteem van een auto. Deze moet door het continu veranderende wegennet ook geüpdatet worden om via de juiste route van A naar B te komen. Uit kostenoverweging is het niet aan te raden om onderhoud te blijven uitstellen, want uiteindelijk is onderhoud vele malen goedkoper dan afwachten totdat iets niet meer werkt en moet worden hersteld.
Bij het afnemen van onderhoud heeft u recht op updates. Updates bevatten nieuwe functionaliteiten en verbeteren de performance. In dit artikel leggen wij u uit waarom blijven investeren in onderhoud, updates én in de kennis van uw medewerkers een must is.

Wat merk ik van onderhoud?

Als u onderhoud afneemt dan bestaat er een grote kans dat u het grootste gedeelte van de tijd hiervan niets merkt. En dat is precies de bedoeling! Achter de schermen worden geruisloos bugs voor u uit de weg geruimd. Ook wordt het mogelijk gemaakt dat u in combinatie met andere besturingssystemen, software en hardware het programma kan blijven gebruiken.

Waarom zou ik updaten?

Het updaten van software hoort vanzelfsprekend te zijn. Het bijblijven met een laatste versie van software zorgt voor continuïteit in een steeds veranderend bedrijfsproces. Niet updaten leidt tot achteruitgang en uiteindelijk zelfs tot stilstand, terwijl updaten mogelijkheden biedt tot verdere automatisering. Vergelijk het met de machines die u gebruikt. Deze moeten ook onderhouden en ‘geüpdatet’ worden, anders werkt het allemaal niet meer naar behoren. Als u niet updatet, dan kunt u geen gebruik maken van de nieuwe functionaliteiten die zorgen voor efficiëntie, veiligheid en tijdswinst.

Investeren in kennis van mensen

Stel, u neemt onderhoud af en u draait de updates. Dan bent u al op de goede weg! Updaten van de software betekent echter niet automatisch dat de kennis van het gebruik van het systeem bij uw medewerkers ook geüpdatet wordt. Met andere woorden, medewerkers passen het gebruik van de software niet aan de mogelijkheden aan.

Uit het klanttevredenheidsonderzoek dat eerder dit jaar is uitgevoerd, is gebleken dat een deel van de gebruikers het gevoel heeft niet alles uit de software te halen. Om te investeren in de kennis van uw mensen kan een consultant een dag samen met uw team het proces doorlopen. Hij of zij weet immers hoe ze de gebruiker het beste kunnen helpen, adviseren en begeleiden.

Investeer in kennis van mensenOm met de veranderende (markt)omstandigheden om te gaan, is het daarnaast goed om medewerkers op training te laten gaan. Na een praktijkgerichte training kan men direct en op de juiste wijze aan de slag. Beter opgeleid personeel maakt bovendien minder fouten, zorgt voor een beter product en een betere dienstverlening. Er staan voor 2019 al meer dan 100 trainingsdagen ingepland; neem gerust een kijkje!

Meer informatie

Heeft u een vraag over onderhoud, wilt u de mogelijkheden bespreken om een update in te plannen of wilt u een consultancydag inplannen? Neem gerust contact op met uw accountmanager.

Vragen over onderhoud, updates, consultancy of trainingen?

Bemet Salesteam
Bemet Salesteam
0318 - 495858

Contactformulier

Laat uw telefoonnummer achter zodat wij u terug kunnen bellen. Uiteraard gaan wij vertrouwelijk met al uw gegevens om.

Nieuws

Profiteer in de zomermaanden juli en augustus van 50% korting op een 2e Plan-de-CAMpagne of een geselecteerde TopSolid training*. Tijdens deze periode ontvangt u een korting van maar liefst € 225 als er twee trainingen gevolgd worden! Er zijn diverse extra trainingsdagen ingepland.

Lees meer

Achter de schermen zijn we hard bezig om de PDF-handleidingen van APM+ over te zetten naar de Online Help. Dat betekent dat u straks ook voor APM+ gemakkelijk en snel kunt zoeken binnen alle handleidingen. Dus ook voor APM+ beschikt u binnenkort 24 uur per dag, 7 dagen per week over de meest up-to-date informatie.

Lees meer

Tips en trucs

Systeembeheerders opgelet! In de nieuwste versie van Plan-de-CAMpagne zijn er via Bestandbeheer een aantal opties toegevoegd, die u goed van pas kan komen. De belangrijkste wijzigingen hebben we voor u op een rij gezet.

Lees meer

In de nieuwste versie van Plan-de-CAMpagne (V5.5) is een aantal verbeteringen doorgevoerd in de werkplaatsregistratiemodule. De interface is verbeterd en u kunt voortaan gemakkelijk de instellingen in de werkplaats afstemmen op uw persoonlijke situatie. De belangrijkste wijzigingen hebben we voor u op een rij gezet.

Lees meer