Onderhoud & updates: wat heb ik eraan?

Van sommige klanten krijgen we wel eens de vraag waarom ze naast licenties en de helpdesk ook moeten betalen voor onderhoud. Want, wordt er dan geredeneerd, als ik de software aanschaf, dan werkt het toch goed? Het feit dat het werkt is helaas geen garantie voor morgen of volgende week. Software heeft nu eenmaal onderhoud en updates nodig. Vergelijk het met het navigatiesysteem van een auto. Deze moet door het continu veranderende wegennet ook geüpdatet worden om via de juiste route van A naar B te komen. Uit kostenoverweging is het niet aan te raden om onderhoud te blijven uitstellen, want uiteindelijk is onderhoud vele malen goedkoper dan afwachten totdat iets niet meer werkt en moet worden hersteld.
Bij het afnemen van onderhoud heeft u recht op updates. Updates bevatten nieuwe functionaliteiten en verbeteren de performance. In dit artikel leggen wij u uit waarom blijven investeren in onderhoud, updates én in de kennis van uw medewerkers een must is.

Wat merk ik van onderhoud?

Als u onderhoud afneemt dan bestaat er een grote kans dat u het grootste gedeelte van de tijd hiervan niets merkt. En dat is precies de bedoeling! Achter de schermen worden geruisloos bugs voor u uit de weg geruimd. Ook wordt het mogelijk gemaakt dat u in combinatie met andere besturingssystemen, software en hardware het programma kan blijven gebruiken.

Waarom zou ik updaten?

Het updaten van software hoort vanzelfsprekend te zijn. Het bijblijven met een laatste versie van software zorgt voor continuïteit in een steeds veranderend bedrijfsproces. Niet updaten leidt tot achteruitgang en uiteindelijk zelfs tot stilstand, terwijl updaten mogelijkheden biedt tot verdere automatisering. Vergelijk het met de machines die u gebruikt. Deze moeten ook onderhouden en ‘geüpdatet’ worden, anders werkt het allemaal niet meer naar behoren. Als u niet updatet, dan kunt u geen gebruik maken van de nieuwe functionaliteiten die zorgen voor efficiëntie, veiligheid en tijdswinst.

Investeren in kennis van mensen

Stel, u neemt onderhoud af en u draait de updates. Dan bent u al op de goede weg! Updaten van de software betekent echter niet automatisch dat de kennis van het gebruik van het systeem bij uw medewerkers ook geüpdatet wordt. Met andere woorden, medewerkers passen het gebruik van de software niet aan de mogelijkheden aan.

Uit het klanttevredenheidsonderzoek dat eerder dit jaar is uitgevoerd, is gebleken dat een deel van de gebruikers het gevoel heeft niet alles uit de software te halen. Om te investeren in de kennis van uw mensen kan een consultant een dag samen met uw team het proces doorlopen. Hij of zij weet immers hoe ze de gebruiker het beste kunnen helpen, adviseren en begeleiden.

Investeer in kennis van mensenOm met de veranderende (markt)omstandigheden om te gaan, is het daarnaast goed om medewerkers op training te laten gaan. Na een praktijkgerichte training kan men direct en op de juiste wijze aan de slag. Beter opgeleid personeel maakt bovendien minder fouten, zorgt voor een beter product en een betere dienstverlening. Er staan voor 2019 al meer dan 100 trainingsdagen ingepland; neem gerust een kijkje!

Meer informatie

Heeft u een vraag over onderhoud, wilt u de mogelijkheden bespreken om een update in te plannen of wilt u een consultancydag inplannen? Neem gerust contact op met uw accountmanager.

Vragen over onderhoud, updates, consultancy of trainingen?

Bemet Salesteam
Bemet Salesteam
0318 - 495858

Contactformulier

Laat uw telefoonnummer achter als u teruggebeld wilt worden. Uiteraard gaan wij vertrouwelijk met al uw gegevens om.

[recaptcha]

Nieuws

Mocht u tussen de feestdagen door de helpdesk willen raadplegen, dan zijn wij als volgt bereikbaar:

Maandag 24 december: van 8:30 tot 17:00uur
Dinsdag 25 & woensdag 26 december: gesloten
Donderdag 27 & vrijdag 28 december: van 8:30 tot 17:00uur
Maandag  31 december is Bemet gesloten, maar de helpdesk is wel bereikbaar voor noodgevallen. In het nieuwe jaar staan wij op dinsdag 2 januari weer voor u klaar.

Lees meer

De kans is groot dat u op één van onze Business Events heeft gesproken met Plan-de-CAMpagne gebruikers uit de metaal- of kunststofindustrie. Bemet feliciteert deze keer een klant die weliswaar met kunststof werkt, maar op een manier die u van een gemiddelde Plan-de-CAMpagne klant wellicht niet zou verwachten.

Lees meer

Tips en trucs

De jaarafsluiting: verplichte kost voor elke organisatie en voor de meeste financiële afdelingen een drukke periode. Om u te helpen bij de verschillende acties die uitgevoerd moeten worden ter voorbereiding van het nieuwe jaar hierbij een overzicht van zaken die geregeld moeten worden:

Lees meer

Het kan voorkomen dat u bepaalde volgorde van bewerkingen (route) vaak gebruikt. In dat geval kunt u deze bewerkingen eenmalig invoeren in een calculatie en deze bewaren als standaardroute. Vervolgens kunt u deze standaardroute weer gebruiken in andere calculaties.

Lees meer