Onderhoud & updates: wat heb ik eraan?

Van sommige klanten krijgen we wel eens de vraag waarom ze naast licenties en de helpdesk ook moeten betalen voor onderhoud. Want, wordt er dan geredeneerd, als ik de software aanschaf, dan werkt het toch goed? Het feit dat het werkt is helaas geen garantie voor morgen of volgende week. Software heeft nu eenmaal onderhoud en updates nodig. Vergelijk het met het navigatiesysteem van een auto. Deze moet door het continu veranderende wegennet ook geüpdatet worden om via de juiste route van A naar B te komen. Uit kostenoverweging is het niet aan te raden om onderhoud te blijven uitstellen, want uiteindelijk is onderhoud vele malen goedkoper dan afwachten totdat iets niet meer werkt en moet worden hersteld.
Bij het afnemen van onderhoud heeft u recht op updates. Updates bevatten nieuwe functionaliteiten en verbeteren de performance. In dit artikel leggen wij u uit waarom blijven investeren in onderhoud, updates én in de kennis van uw medewerkers een must is.

Wat merk ik van onderhoud?

Als u onderhoud afneemt dan bestaat er een grote kans dat u het grootste gedeelte van de tijd hiervan niets merkt. En dat is precies de bedoeling! Achter de schermen worden geruisloos bugs voor u uit de weg geruimd. Ook wordt het mogelijk gemaakt dat u in combinatie met andere besturingssystemen, software en hardware het programma kan blijven gebruiken.

Waarom zou ik updaten?

Het updaten van software hoort vanzelfsprekend te zijn. Het bijblijven met een laatste versie van software zorgt voor continuïteit in een steeds veranderend bedrijfsproces. Niet updaten leidt tot achteruitgang en uiteindelijk zelfs tot stilstand, terwijl updaten mogelijkheden biedt tot verdere automatisering. Vergelijk het met de machines die u gebruikt. Deze moeten ook onderhouden en ‘geüpdatet’ worden, anders werkt het allemaal niet meer naar behoren. Als u niet updatet, dan kunt u geen gebruik maken van de nieuwe functionaliteiten die zorgen voor efficiëntie, veiligheid en tijdswinst.

Investeren in kennis van mensen

Stel, u neemt onderhoud af en u draait de updates. Dan bent u al op de goede weg! Updaten van de software betekent echter niet automatisch dat de kennis van het gebruik van het systeem bij uw medewerkers ook geüpdatet wordt. Met andere woorden, medewerkers passen het gebruik van de software niet aan de mogelijkheden aan.

Uit het klanttevredenheidsonderzoek dat eerder dit jaar is uitgevoerd, is gebleken dat een deel van de gebruikers het gevoel heeft niet alles uit de software te halen. Om te investeren in de kennis van uw mensen kan een consultant een dag samen met uw team het proces doorlopen. Hij of zij weet immers hoe ze de gebruiker het beste kunnen helpen, adviseren en begeleiden.

Investeer in kennis van mensenOm met de veranderende (markt)omstandigheden om te gaan, is het daarnaast goed om medewerkers op training te laten gaan. Na een praktijkgerichte training kan men direct en op de juiste wijze aan de slag. Beter opgeleid personeel maakt bovendien minder fouten, zorgt voor een beter product en een betere dienstverlening. Er staan voor 2019 al meer dan 100 trainingsdagen ingepland; neem gerust een kijkje!

Meer informatie

Heeft u een vraag over onderhoud, wilt u de mogelijkheden bespreken om een update in te plannen of wilt u een consultancydag inplannen? Neem gerust contact op met uw accountmanager.

Vragen over onderhoud, updates, consultancy of trainingen?

Bemet Salesteam
Bemet Salesteam
0318 - 495858

Contactformulier

Laat uw telefoonnummer achter zodat wij u terug kunnen bellen. Uiteraard gaan wij vertrouwelijk met al uw gegevens om.

Nieuws

Mocht u in de decembermaand de helpdesk willen raadplegen, dan zijn wij rond de feestdagen als volgt bereikbaar:

Maandag 23 en dinsdag 24 december tussen 8:30 – 17:00uur
Woensdag 25 en donderdag 26 december: Bemet is gesloten
Vrijdag 27 december: Bemet is gesloten, u kunt in geval van nood contact opnemen met de helpdesk
Maandag 30 en dinsdag 31 december tussen 8:30 – 17:00uur
Woensdag 1 januari: Bemet is gesloten

In het nieuwe jaar staan wij vanaf donderdag 2 januari weer voor u klaar.

Lees meer

Wie gebruik wil maken van het online handleidingensysteem kan tegenwoordig via de website naar de Online Help navigeren. Ga naar www.bemet.nl en dan naar ‘Klantsupport’, rechtsboven in de menubalk. U heeft de keuze uit de Online Help van APM+ en Plan-de-CAMpagne. Laatstgenoemde is bovendien in twee talen beschikbaar, in het Nederlands en in Engels.

Lees meer

Tips en trucs

Het einde van het jaar nadert en dat betekent dat u een aantal zaken in Plan-de-CAMpagne moet uitvoeren ter voorbereiding van het nieuwe jaar. Wat kunt u doen om de overgang naar een nieuw jaar zo goed mogelijk uit te voeren? We hebben de handleiding weer voor u bijgewerkt waarin de verschillende acties worden beschreven.

Lees meer

Wie de Report Editor gebruikt binnen Plan-de-CAMpagne heeft de termen oude en nieuwe rapporten vast wel eens voorbij horen komen. Maar hoe herkent u een ‘oud’ rapport en wat zijn nu eigenlijk de verschillen? We hebben een aantal voorbeelden voor u op een rijtje gezet waardoor u gemakkelijk onderscheid maakt tussen een rapport gemaakt in de oude of nieuwe Report Editor.

Lees meer