Wat is nieuw in APM+ versie 7.1

Onlangs is de nieuwe versie van APM+ uitgebracht. Door nieuwe en verbeterde functionaliteiten in de nieuwe versie komt u sneller tot het eindresultaat. De nieuwe weergave van schermen via tabbladen zorgt er bijvoorbeeld voor dat de software met minder kliks te bedienen is. Naast meer gebruikersgemak verschaft versie 7.1 u ook extra inzichten, zoals welke gereedschapssamenstellingen voor welke order worden gebruikt en andersom.

1. Meer inzicht in uw machines

Met het vernieuwde scherm Machines is per order duidelijk zichtbaar wat er moet gebeuren, zoals:

  • Welke gereedschapssamenstellingen worden voor welke order gebruikt en andersom? (zie onderstaande afbeelding)
  • Welke gereedschapssamenstellingen moeten er opgebouwd worden?
  • Wat is al aanwezig in de machine?
  • Wat kan er opgeruimd worden?
  • Wat zijn de benodigde meetmiddelen?
  • Welke benodigde gereedschappen staan al opgebouwd op een andere locatie?

Welke gereedschapssamenstellingen worden voor welke order gebruikt en andersom?

2. Gereedschap niet direct demonteren

Voorheen was de gebruikelijke werkwijze om een gereedschapssamenstelling te demonteren en terug te leggen in het magazijn. Nu is demonteren niet meer noodzakelijk, omdat de locatie van het gereedschap (in de gereedschapskast of in de machine) kan worden vastgelegd in APM+. Door deze registratie in APM+ kunt u nu ook een gereedschap alvast van tevoren opbouwen, en heeft u de keuze om een gereedschap weg te zetten in de gereedschapskast of om deze in de machine te laten hangen.

3. Meer gebruikersgemak en overzicht

Versie 7.1 is voorzien van veel nieuwe ‘gemakken’ om het werken met APM+ nog prettiger en efficiënter te maken. Een paar voorbeelden:

    • Voorheen stonden schermen over elkaar, buiten beeld, etc. Nu worden de schermen via tabbladen weergegeven. Hierdoor krijgt u snel overzicht van welke schermen er openstaan, openen alle schermen binnen bereik en kunt u sneller wisselen van scherm
    • Bij alle tabellen zijn de kolommen aanpasbaar geworden, waardoor u alle tabellen naar eigen wens kunt inrichten qua volgorde en grootte van de kolommen. Daarnaast kunnen alle kolommen zichtbaar of niet-zichtbaar gemaakt worden.

APM+ schermen naar eigen wens indelen

  • Nog meer mogelijk met gegevens filteren. Voorheen was filteren al mogelijk in APM+ om bijvoorbeeld snel een bepaalde order of gereedschap te vinden. Vanaf versie 7.1 is er meer mogelijk met filteren op een meer gebruiksvriendelijke manier, zoals filteren op élke kolom in de tabel. Wanneer u klikt op een waarde (cel) in de gewenste kolom en vervolgens op de button ‘Filters’ erboven, kunt u kiezen om de resultaten met exact of deels dezelfde, beginnend, eindigend of ongelijk aan de geselecteerde waarde te tonen. Met 2 drukken op de knop, krijgt u alleen díe informatie in beeld waar u naar op zoek bent.
  • Er zijn nu sneltoetsen beschikbaar om bepaalde handelingen te versnellen (zoals voor het afdrukken of sluiten van tabellen) of om snel tot de gewenste informatie te komen (zoals bij de filtermogelijkheden binnen APM+)
  • Veel tabellen beschikken nu ook over een rechtermuisknop-menu, waardoor u nu de keuze hebt om te werken via zowel dit rechtermuisknop-menu als de bestaande knoppen in het menu boven in elk scherm
  • In alle tabellen kan op de gewenste kolom gesorteerd worden door op de kolomnaam te klikken. Wanneer u in een kolom in een willekeurige cel een waarde begint te typen, zoekt het systeem automatisch deze waarde in de kolom op.
  • In alle velden met een dropdownmenu kunt u nu direct typen in plaats van alleen selecteren
  • U kunt snel naar een uitgegeven component toespringen vanuit het magazijn door middel van dubbelklik
  • Op meerdere plekken in APM+ krijgt u een duidelijker overzicht van bijvoorbeeld:
    • Gereedschapssamenstellingen: welke zijn uitgegeven, op welke locatie liggen ze opgeslagen, in welke gereedschapslijst wordt de samenstelling gebruikt
    • Gereedschapscomponenten: in welke gereedschapssamenstelling wordt deze gebruikt
  • In het geval van meerdere locaties kunt u zelf de magazijnlocatie kiezen bij het opbouwen van een gereedschapssamenstelling

4. En nog meer nieuwe, handige functionaliteiten, waaronder:

  • Voorraadprijzen en –locaties exporteren naar en importeren vanuit Excel
  • Eigenschappen per artikelgroep aanpassen
  • Producten inactief maken (“archiveren”)
  • Verantwoordelijken (personen) per bewerking weergeven/vastleggen (voorheen kon dat alleen per order/product)
  • Aangeven welke meetmiddelen bij een meetlijst uitgegeven moeten worden
  • Los uitgeven van gereedschap
  • Draaigereedschap uitgeven naar machine

Stel uw vraag!

Vragen over deze nieuwe functionaliteiten of nieuwsgierig geworden naar de nieuwe versie van APM+? Neem dan contact met uw accountmanager op.

Download de Wat is nieuw in APM+ versie 7.1