Handige functionaliteit in Plan-de-CAMpagne: de Taakplanner

Taakplanner is het Nederlandse woord voor Scheduler. De Taakplanner kan u helpen tijd te besparen door taken automatisch op de server uit te voeren. U kunt dan gewoon verder werken en de taken worden niet vergeten. Klanten gebruiken deze functionaliteit vaak voor het uitvoeren van de Plan-de-CAMpagne back-up. U bepaalt zelf het interval waarop de taak uitgevoerd moet worden. Dat kan zijn elke 10 minuten, elke 2 uur, elke 3 weken etc. Hierdoor blijven gegevens actueel. De Taakplanner is handig om in te zetten voor bijvoorbeeld:
  • Back-uppen van Plan-de-CAMpagne
  • Openstaande posten synchroniseren met AccountView
  • Automatisch verwerken van uren uit het tussenbestand
  • Weekbezetting verversen
  • Uitvoeren van verschillende extensions, zoals:
    • Koppeling met DHL, UPS, Radan, APM, etc.
    • PdC Velden vullen met aanvullende informatie
  • E-mailen of opslaan van handige rapportages, zoals:
    • Dagelijkse managementoverzichten
    • Aanmaningen naar leveranciers
  • Verversen van de vrijgave criteria voor termijnfacturatie
  • Verwerken van achtergehouden prijswijzigingen
  • Onderhoudsschema’s omzetten naar calculaties
  • Controleren of projecten naar historie kunnen
  • Afgehandelde bestellingen naar historie schrijven
De Taakplanner is een PdC-gebruiker op de server waarvoor ADS- en PdC-licenties nodig zijn. In de handleiding Taakplanner treft u een overzicht van de benodigde PdC-licenties per taak aan.

Back-up via de Taakplanner
We adviseren u om de PdC back-up altijd via de Taakplanner te laten uitvoeren. Dit is de enige juiste werkwijze voor een goede back-up. Afwijkend van de andere taken heeft u voor het uitvoeren van de back-up via de Taakplanner geen extra PdC-licentie nodig.

Handleiding
Meer informatie over het gebruiken van de Taakplanner en over het aanmaken van taken vindt u in de handleiding die via Plan-de-CAMpagne gratis te downloaden is. Ga naar PdC » Support » Handleidingen. Mocht u toch nog een vraag hebben, stel hem gerust.

Bemet Salesteam
Bemet Salesteam
0318 - 495858

Heeft u een vraag? Stel hem gerust!

Laat uw telefoonnummer achter als u teruggebeld wilt worden. Uiteraard gaan wij vertrouwelijk met al uw gegevens om.

Tips en trucs

Het kan voorkomen dat u bepaalde volgorde van bewerkingen (route) vaak gebruikt. In dat geval kunt u deze bewerkingen eenmalig invoeren in een calculatie en deze bewaren als standaardroute. Vervolgens kunt u deze standaardroute weer gebruiken in andere calculaties.

Lees meer

Is het u ook wel eens gebeurd? U wilt een project verplaatsen naar de historie en u krijgt de melding dat er nog een reservering of bestelling openstaat?  De melding kunt u niet plaatsen, want u heeft al gekeken of er een bestelling of reservering actief is.

Lees meer

Kalender

Op 30, 31 oktober en 1 november 2018 vindt alweer de 14e editie van METAVAK in Evenementenhal Gorinchem plaats. Dé vakbeurs voor de gehele metaalbranche. Fabrikanten, importeurs en groothandelaren op het gebied van metaalbewerkingsmachines, -gereedschappen, industriële automatisering en meet- en regeltechnieken maken onderdeel uit van het platform.

Lees meer

Op 10 en 11 oktober houdt Promas open dagen van 14:00 – 21:00 in Maasbree. Naast de verspanende CNC-gestuurde metaalbewerkingsmachines van Promas kunt u ook diverse span- en snijgereedschappen, beladingssystemen en CAD/CAMsystemen bekijken. Bemet is tijdens deze dagen vertegenwoordigd als CAD/CAM-, ERP- en APM-leverancier.

Lees meer